Vägskäl

Vem är jag, var ska jag, vad vill jag, vad kan jag? Funderingarna är många men svaren lyser med sin frånvaro. Stora frågan just nu är: Vart vill och kan jag jobba i sommar? Där jag hade praktik senast, Norge, gamla stället eller någon helt annan stans? Ska jag bo kvar här jag är? Flytta till landet? Plugga vidare, vad och var isåfall? Var hör jag hemma?

Pappa kom förbi en sväng här på kvällen, fikade och fnulerade lite. Farmor ska i morgon flytta till en akutplats på äldreboendet eftersom hon är så orolig över allt. Får se vad som händer sedan, det viktigaste är att hon blir att mår bra min farmor.

Grupparbetet har i princip lösts upp och vi fortsätter var för sig tillsvidare. Men känner att jag trots allt har lite koll på hur jag ska skriva mitt. Den här terminen kommer att gå så jäkla fort, vad händer sen?


~och när du kommer till ett vägskäl i livet stanna upp och känn efter och gå sedan dit hjärtat leder dig
~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0