Måste INTE äta.

Vill äta, måste äta, lugna, typiskt dåligt skäl för att äta. Hade jag haft något sött och fett hemma skulle jag ätit just nu. Liten spärr finns det för att inte gå till affären. Äta gör man för att man behöver energi för att leva. Inte för att döva och lugna. Helt enkelt. Finns inget stopp. Kan äta nästan utan stopp. Att laga mat är inte roligt. Blir dålig mat utan planering. Inte god mat. Vill ha mer. Helt värdelöst. Halvfabrikat. Dock äter jag sällan godis. Men massor med mat och ibland chips. Inte lite chips utan hela påsen på en gång. Äter tills det är slut. Äter i princip pengar. Vad mycket roligt jag kunnat göra för alla pengar jag "ätit" upp. Fy fan. Självömkan hjälper inte. Ta tag i saken är grejjen. Men hur? Känslan att misslyckas. Igen. Och igen.





Att skriva gör att tankarna blir klarare, finner någon ordning, insikt.

Promenerat en halvtimme idag iaf. Alltid något.  Jäkligt halt men skönt ute. Känner av knäna, fan.


Ω En vandring på tusen mil börjar alltid med ett steg Ω

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0