I fredags...

Jag har berättat det mesta för mamma nu. Om kaoset i Stora Staden, om männen, om sexet, om all den destruktivitet som fanns då. Som fortfarande bubblar upp till ytan ibland. Hon är starkare nu min mamma, än för några år sedan. Den KBT terapi hon går i har stärkt henne väldigt mycket. Lärt sig att hantera sin ångest.

Hon var här och badade i mitt badkar, vi hade fredagsmys och tog en skön promenad. Kände att de blev läge att berätta. Min mamma, varför ska jag dölja saker för henne? Hålla uppe den fina ytan. Svart eller vitt. Vi kan prata mer och mer nu. Även om jag ärvt hennes oförmåga att uttrycka mig känslomässigt. Lättnad att nu ha berättat, så hon får en chans att förstå hela mig och att jag kan tala öppet om det som rör sig inom

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0